I magasinet Guld og Ure er redaktionel omtale gratis. Benyt dig af muligheden for at komme i bladet ved at sende os historier og billeder. Herunder kan du læse vores retningslinjer for redaktionelle tekster.
Send os venligst ikke reklametekster; det vil sige tekster, der blot er selvros. Send os i stedet fakta og historier, som dine kunder kunne være interesserede i at vide.
Du er velkommen til at skrive din historie færdig selv, men du kan også blot levere byggeklodserne til den. Så skriver eller redigerer vi den færdig, og du får den til gennemsyn, inden den går i bladet.
Send tekst og billeder til cs@guldogure.dk
En spændende historie kan være mange ting; det behøver ikke kun være om nyheder det hele. Generelt er det et godt udgangspunkt at gøre dine historier personlige; hvad mener du, hvad betyder noget for dig, hvad oplever du?
Forslag til emner:
Hvis du vil skrive om, hvad der inspirerer dig, så hav i mente, at cirka 90 procent af guldsmede siger, de finder deres inspiration i naturen – hvis det også gælder for dig, ville det være interessant, om du kunne beskrive præcis, hvordan det kommer til udtryk i bestemte af dine smykker.
Er du i tvivl, om din historie vil kunne komme i bladet, så skriv eller ring eventuelt til os, inden du går i gang med det store arbejde.
Vi forbeholder os ret til at redigere og beskære i tilsendt materiale, men du får naturligvis artiklen til gennemsyn inden tryk. I redaktionel omtale gengiver vi aldrig firmalogoer, ligesom vi heller ikke skriver firmanavne med store typer eller lille begyndelsesbogstav. Sådan skriver man ikke på dansk, og det gør vi derfor heller ikke. Ønsker du fuld bestemmelse over din omtale, henviser vi til vores annoncer.
I magasinet Guld og Ure er redaktionel omtale gratis. Benyt dig af muligheden for at komme i bladet ved at sende os historier og billeder. Herunder kan du læse et par råd om redaktionelle billeder.
Uden billed, ingen historie. Derfor er det vigtigt, at du sender os gode, brugbare billeder. Jo bedre billeder, jo mere vil din omtale kunne fylde.
Gode billeder præsenterer dine varer og dit firma bedst og er med til at skabe et flot og indbydende blad til glæde for alle.
Send tekst og billeder til cs@guldogure.dk
Smykker og ure er væsentligt sværere at fotografere end mange andre motiver, fordi der nemt opstår spejlinger i de glatte overflader, og fordi farveholdningen i guld og sølv skal være korrekt for at se ægte ud. Derfor anbefaler vi, at du får taget billeder af dine smykker og ure hos en professionel fotograf, der har erfaring med netop disse motiver, fx Iben Bølling Kaufmann, der har taget billederne på siden her. Det er ikke sandsynligt, at vi kan bruge billeder, du selv har taget. Er du i tvivl, så send os eventuelt et prøvebillede.
Herunder kan du se eksempler på forskellige typer billeder, og hvad de kan bruges til.
Packshots er billeder af varen uden omgivelser. Herover er eksempler på gode packshot-billeder på hvid bund. Billeder på hvid bund giver et levende layout i bladet. Bemærk, at den hvide baggrund er helt hvid; ikke grå eller gul. De naturlige skygger og reflekser gør, at smykkerne hviler på siden. Bemærk også, at sølv og guld står i naturlige farver, og at smykkerne er belyst, så form og overflader fremgår tydeligt.
Foto: Iben Bølling Kaufmann for Rikke Lunnemann og Mitos.
Stemningsbilleder er billeder, hvor smykker og ure optræder i et miljø, der kan være med til at fortælle en historie om dem. Billedet herover er taget med kort dybdeskarphed, så der kun er fokus på det væsentlige. Stemningsbilleder kan også være billeder fra produktion, håndværk, salgssituationer eller alt muligt andet, der har med din historie at gøre.
Foto: Iben Bølling Kaufmann for Marc’Harit.
Modelbilleder viser smykker og ure, som de ser ud, når man har dem på, hvilket nogle gange kan være noget helt andet, end at se dem som packshots. Der er meget blikfang i modelbilleder, fordi mennesker altid fanger øjet. Du kan desuden direkte vise din målgruppe og fortælle noget om dit univers.
Foto: Iben Bølling Kaufmann for Forest og Mitos.
Ved modelbilleder anbefaler vi kraftigt, at du er kritisk i dit valg af både model og fotograf. Selvom du måske kender en person, der ser godt ud, er det ikke sikkert, at vedkommende forstår at agere foran et kamera, og det er ikke alle fotografer, der er opmærksomme på det. Et modelbillede er meget afslørende, og hvis modellen har et dødt og livløst udtryk, kan billedet virke direkte modsat af det, du ønsker.
Foto: Iben Bølling Kaufmann for Majken Hoppe.
Benyt fx WeTransfer – https://www.wetransfer.com/ – det er gratis, nemt og kræver ingen installation.